Barion Pixel

Így kezeld az ingyenélőket edzőként

Ebben a cikkben egy olyan terhet próbálok meg levenni a válladról, ami könnyen alááshatja a vállalkozásod. Minden vállalkozó körül keringenek ingyenélők, akiket tudni kell kezelni.
Könnyen a fejedre nőnek, elviszik a fókuszt és rengeteg elkerülhető konfliktusnak lehetnek forrásai.

Osszuk fel ezeket az embereket három csoportra és mutatom a teendőket!

  1. azok a legtöbbször fiatal srácok/lányok, akik nem engedhetik meg maguknak a szolgáltatást, de kérdésük van

Ez tök egyszerű, megválaszolod a kérdést, megköszöni és mentek tovább. Napi “jó cselekedetnek” is megteszi. Milyen jó is lett volna, ha Te fiatalon ilyen könnyen kérdezhettél volna hozzáértőtől.
Egy kérdés megválaszolása is óriási segítség lehet, éveket spórolhatsz neki, sérülésektől óvhatod meg stb. Ne becsüld alá ennek az erejét!

  1. azok az emberek, akik megengedhetnék maguknak a szolgáltatást, de Téged vagy a szakmádat nem tartanak annyira, hogy fizessenek érte

Ők csak ártani tudnak a vállalkozásodnak, nagyon óvatosan kell bánni velük. Eszedbe se jusson ügyfelet csinálni belőlük! Gondolj bele, hogy milyen lenne dolgozni valakivel, aki minden percben azon gondolkozik, hogy gyakorlatilag kirabolod. Fogalma sincs a szolgáltatásod értékéről. Folyamatosan “vizsgáztatni” fog, viccelődik az áron stb. Utálni fogod őt is és szépen lassan az egész edzői létet.

  1. azok, akik egyszerűen nem érzik, hogy meddig tart az érdeklődés és hol kezdődik meg a szolgáltatás

Ők potenciális ügyfelek. A kérdéseikre válaszolni nem karitatív munka, hanem az értékesítési folyamat része. Egész egyszerűen arra kell figyelned, hogy ne adj oda mindent ingyen. Húzd meg a határt és ne felejtsd el ezt az ügyféllel is lekommunikálni. Az nem lesz jó, hogy otthon fortyogsz magadban és egyre flegmább módon válaszolsz neki.

Van egy tök egyszerű praktika, amit használhatsz ilyen esetekben. Amikor úgy érzed, hogy pont elég kérdést válaszoltál meg ingyen mondd azt, hogy:
“Ezt az edződnek lesz feladata megválaszolni, de én nem vagyok az edződ. Szeretnéd, hogy az legyek?”

Amennyiben igen, úgy az érdeklődőből ügyfelet csináltál. Amennyiben nem, úgy jelezted, hogy eddig tudtál ingyen segíteni.

Amit mindenképpen el kell kerülni, az a vállalkozásod kommunikációjában megjelenő agresszió. Ez egyértelműen a rossz ügyfélkezelésben, folyamatos frusztrációban gyökerezik. Lehet nem egyértelmű számodra, de az ügyfelek nem szeretik azt hallgatni, hogy más ügyfelekre panaszkodsz.

Légy profi és maradj nyugodt!

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Hasonló bejegyzések