Az edzői munka különleges terület: itt nem egy végtelen készletű terméket árulsz, hanem a saját idődet és szakértelmedet. Vegyük végig, miért nem fog működni a vállalkozásod megfelelő árképzés nélkül.
Edzőként az időd véges, és ezt nem győzöm hangsúlyozni. Itt nem egy termékről beszélünk, amiből akár végtelen mennyiséget is el lehet adni. Itt az életedből hátralévő időt adjuk el, amit sosem fogsz visszakapni.
Ha olcsón kínálod a szolgáltatásodat, akkor napi 12 óra edzéstartás se lesz elég a jó élethez. (Szerintem ennek nagyjából a fele az, ami ép ésszel hosszú távon hozható.)
Az alacsony árak gyakran azt sugallják, hogy az edzés nem ér annyit. Az ügyfelek hajlamosak alulértékelni a szolgáltatást, ha az túl olcsó, akkor könnyen azt feltételezik, hogy nem kapnak minőségi szolgáltatást.
A magasabb ár viszont a szakértelmet és a magabiztosságot sugallja. Egy szintén edző barátom mondta, hogy “a legolcsóbb edző már megvan, de a legjobbat még keresik”, ezen érdemes elgondolkodni.
A magas árak nagyon jó szűrőként működnek. Ez lehet, hogy elsőre furán hangzik, főleg ha még nincsenek ügyfeleid és bármilyen embereknek örülnél. Hidd el, hogy rossz a logikád, de ezt rögtön szemléltetem neked.
3.000 forintos ügyfél:
12.000 forintos ügyfél:
Az alacsony árak gyakran kevésbé elkötelezett ügyfeleket vonzanak. Azok, akik hajlandóak többet fizetni, általában hosszabb távon és nagyobb elköteleződéssel veszik igénybe a szolgáltatást.
Az időd és szakértelmed véges, ezért fontos, hogy ne keverd össze a szolgáltatást a kereskedelemmel. Az ár nem csak egy szám – ez tükrözi a munkád értékét is. A megfelelő árazás a vállalkozásod építésének egyik legfontosabb alapja. Ne olcsó legyél, hanem jó!
Szerezd be ingyenes ebookomat és kerüld el a 10 legnagyobb hibát személyi edzőként!