Barion Pixel

Miért ne tarts olcsón edzéseket?

Az edzői munka különleges terület: itt nem egy végtelen készletű terméket árulsz, hanem a saját idődet és szakértelmedet. Vegyük végig miért nem fog működni a vállalkozásod megfelelő árképzés nélkül.

1. A szolgáltatás nem termék

Edzőként az időd véges és ezt nem győzöm hangsúlyozni. Itt nem egy termékről beszélünk, amiből akár végtelen mennyiséget is el lehet adni. Itt az életedből hátralévő időt adjuk el, amit sosem fogsz visszakapni. 

Ha olcsón kínálod a szolgáltatásodat, akkor napi 12 óra edzéstartás se lesz elég a jó élethez. (Szerintem ennek nagyjából a fele az, ami ép ésszel hosszútávon hozható.)

2. Ár és minőség

Az alacsony árak gyakran azt sugallják, hogy az edzés nem ér annyit. Az ügyfelek hajlamosak alulértékelni a szolgáltatást, ha az túl olcsó, akkor könnyen azt feltételezik, hogy nem kapnak minőségi szolgáltatást. 

A magasabb ár viszont a szakértelmet és a magabiztosságot sugallja. Egy szintén edző barátom mondta, hogy “a legolcsóbb edző már megvan, de a legjobbat még keresik”, ezen érdemes elgondolkodni.

3. Elköteleződés és fenntarthatóság

A magas árak nagyon jó szűrőként működnek. Ez lehet, hogy elsőre furán hangzik, főleg ha még nincsenek ügyfeleid és bármilyen embereknek örülnél. Hidd el, hogy rossz a logikád, de ezt rögtön szemléltem neked.

3.000 forintos ügyfél:

  • Jó, de ha két edzést kifizetek egyben, akkor lehet 5000 a kettő?
  • Tegnap nem voltam, mert elmentünk moziba és elfelejtettem szólni. Mindegy legalább tudtál pihenni te is. (nem, nem akarja kifizetni és nem, nem tudtál pihenni)
  • Elhoztam egy barátnőmet is, de ő csak utánozza amit csinálunk, vele nem kell foglalkozni.

12.000 forintos ügyfél:

  • Utalhatok egyben mondjuk 20 alkalmat? Majd szólj, ha elfogyott.
  • Beragadtam egy tárgyaláson bocs, szóval nem fogok odaérni egy óra múlva, de természetesen kifizetem és még egyszer ne haragudj!
  • Ajánlottalak egy barátomnak, ma fel fog hívni! (Valóban felhív.)

Az alacsony árak gyakran kevésbé elkötelezett ügyfeleket vonzanak. Azok, akik hajlandóak többet fizetni, általában hosszabb távon és nagyobb elköteleződéssel veszik igénybe a szolgáltatást. 

Összefoglaló

Az időd és szakértelmed véges, ezért fontos, hogy ne keverd össze a szolgáltatást a kereskedelemmel. Az ár nem csak egy szám – ez tükrözi a munkád értékét is. A megfelelő árazás a vállalkozásod építésének egyik legfontosabb alapja. Ne olcsó legyél, hanem jó!